Ekonomi

Otomotiv üreticileri için inovasyon fonu kuruldu

Ticaret Bakanı Ömer Bolayt, "Türkiye’nin üretim, ihracat ve teknoloji vizyonuna yeni bir halka daha ekledik." dedi.

Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Girişim Sermayesi Yatırım Fonu kuruldu. Ticaret Bakanı Ömer Bolayt, "Türkiye’nin üretim, ihracat ve teknoloji vizyonuna yeni bir halka daha ekledik." dedi.

Son 20 yılda 19 kez ihracat şampiyonu olan otomotiv sektörümüz, 2025 yılında ulaştığı 41,5 milyar dolarlık ihracatla Türkiye'nin en güçlü sektörlerinden biri olduğunu belirten Bolat, "Avrupa’da toplam araç üretiminde 5’inci, ticari araç üretiminde 2’nci, otobüs ve hafif ticari araç üretiminde ise 1. konumda bulunmamız, Türk sanayisinin ulaştığı seviyenin en somut göstergesidir. Ticaret Bakanlığı olarak hedefimiz, bu güçlü üretim altyapısını yüksek teknoloji ve girişimcilik ekosistemiyle daha da ileri taşımaktır." ifadelerini kullandı.

Türkiye'de bugün 114 teknoparkta faaliyet gösteren 13 bin firma, 39 TEKMER bünyesindeki 800’ü aşkın girişim ve 1.700’den fazla Ar-Ge ve Tasarım Merkezinin inovasyon üretmeye devam ettiğini hatırlatan Bolat, "Devletimizin sağladığı destekler, fonlar, muafiyetler ve finansman mekanizmaları sayesinde girişimcilik ekosistemimize bugüne kadar 130 milyar TL’lik kaynak kazandırılmış, 1.091 teknoloji girişimimiz yatırım alarak toplam 175 milyar TL’lik yatırım hacmine ulaşmıştır. Son beş yılda ülkemizin 5,6 milyar doların üzerinde girişim sermayesi yatırımı çekmesi, Türkiye’nin artık yalnızca bir üretim merkezi değil; aynı zamanda bölgesinin en dinamik teknoloji ve inovasyon üslerinden biri haline geldiğini göstermektedir." dedi.

Bugün hayata geçirilen OİB Venture Mobilite İnovasyon Fonu ile otomotiv sektöründe elektrikli araçlar, batarya teknolojileri, yapay zekâ destekli sistemler, akıllı ulaşım çözümleri ve yeni nesil mobilite teknolojilerindeki dönüşümü hızlandıracaklarını kaydeden Bolat, şunları kaydetti:

"Ticaret Bakanlığı olarak; devlet desteklerinden finansman imkânlarına, uluslararası pazarlara erişimden küresel iş birliklerine kadar girişimcilerimizin ve ihracatçılarımızın yanında olmaya devam edeceğiz. Türkiye Yüzyılı’nı aynı zamanda ticaretin, üretimin, ihracatın ve teknolojinin yüzyılı yapmak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Üreten, geliştiren, ihraç eden ve dünyayla rekabet eden Türkiye hedefi doğrultusunda tüm paydaşlarımızla birlikte yol almaya devam edeceğiz."